01.02.2017

Nowe perony i sprawna podróż na odcinku Warszawa Rembertów – Wołomin

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A kontynuują modernizację odcinka Warszawa Rembertów – Wołomin na linii Rail Baltica. Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych stacji i przystanków. W drugiej połowie roku sprawną i bezpieczną przeprawę przez tory zapewnią trzy nowe tunele drogowe.

Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów na przystankach w Wołominie Słonecznej, Kobyłce i Kobyłce Ossowie oraz na stacjach w Wołominie i Zielonce. Nowe platformy są wyposażone w wiaty, oświetlenie, ławki i antypoślizgową nawierzchnię. W połowie roku obiekty będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Do dyspozycji podróżnych będą oddane podziemne przejścia i windy.

Równolegle prowadzone są prace przy budowie trzech skrzyżowań bezkolizyjnych. Efektem budowy tuneli będzie wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz zwiększenie płynności ruchu samochodowego w Wołominie i Zielonce.

Prace na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka są realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”. Po zakończeniu modernizacji najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie rozpędzą się na trasie 160 km/h, natomiast towarowe pojadą z prędkością do 120 km/h. Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych. 

 

Zobacz galerię

 

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok
– granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”
Faza II współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.


Galeria

udostępnij drukuj