01.07.2016

Od 1 lipca wygodniejsza podróż ze stacji Wołomin i Wołomin Słoneczna

Od dziś pasażerowie jadący do Warszawy znów mogą korzystać z przystanku Wołomin Słoneczna. Pociągi na odcinku Wołomin - Zielonka jadą po nowych, dodatkowych torach. To efekt modernizacji wołomińskiego odcinka Rail Baltica. Kolejna faza inwestycji to końcowe prace na peronach i budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały na podwarszawskim odcinku jeden z kluczowych etapów przebudowy linii E75 Rail Baltica. Od 1 lipca pociągi aglomeracyjne na trasie od Zielonki do Wołomina jadą po nowych torach. Podróżni dzięki temu zyskali sprawniejsze połączenie - ruch aglomeracyjny, obsługujący tysiące pasażerów na trasie do i ze stolicy, został skierowany na osobne, dedykowane specjalnie dla takiej komunikacji tory.

- Przystanek Wołomin Słoneczna i stacja Wołomin przechodzą kompleksową modernizację. Równolegle prowadzone są prace przy budowie skrzyżowań bezkolizyjnych w Wołominie i Zielonce. Ich efektem będzie zapewnienie wyższego poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym - mówi Elżbieta Buczkowska, dyrektor projektu w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W lipcu wykonawca rozpoczyna kolejną fazę robót, polegającą na zakończeniu pozostałych prac przy peronach, dokończeniu budowy przejść podziemnych oraz tuneli dla samochodów. Zakończenie przewidziane jest do grudnia.

Modernizacja Rail Baltica

Po zakończeniu prac najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h. Całość zasadniczych prac zostanie zakończona do końca roku. 

Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych.

Modernizacja linii kolejowej E 75 Warszawa – Białystok – granica państwa (Rail Baltica) na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) obejmuje 60 obiektów inżynieryjnych (wymiana, remont lub budowa nowych), w tym 10 wiaduktów kolejowych, 3 wiadukty drogowe, 9 mostów kolejowych, 7 przejść pod torami, 19 przepustów, 11 przepustów dla płazów z konstrukcjami naprowadzającymi i 1 przejście dla zwierząt średnich. Modernizowane są wszystkie przejazdy kolejowe położone na tym odcinku linii. Niektóre z przejazdów są zlikwidowane, a w ich miejsce powstają bezkolizyjne skrzyżowania w postaci wiaduktów lub tuneli.

Wymiana sieci Zielonka a Warszawa Wileńska

Na odcinku pomiędzy Zielonką a Warszawą Wileńską trwają prace przy przebudowie sieci trakcyjnej. Nad pierwszym torem wisi już nowa sieć. Od 1 lipca wykonawca przeszedł do drugiego etapu i rozpoczął roboty na drugim torze. PLK wymienią 18 km sieci. Remont zapewni lepsze utrzymanie linii kolejowej, zminimalizuje awaryjność i ograniczy kradzieże elementów przez zlikwidowanie tradycyjnych metalowych obciążników i zastąpienie ich napięciem sprężynowym. Nowy typ fundamentów zagwarantuje wyższą stabilność konstrukcji. Koszt prac to 9 milionów złotych.

Kontakt dla mediów:

Karol Jakubowski

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

tel. 668 679 414

Galeria

udostępnij drukuj