News listing

21.10.2019

Rail Baltica: Drugi most kolejowy wjechał nad Bug

Nasunięto wszystkie przęsła drugiego mostu kolejowego na Bugu, na linii Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. likwiduje tzw. wąskie gardło na jednotorowej dotychczas przeprawie na odcinku Sadowne – Czyżew. Nowym mostem i drugim torem pociągi pojadą w 2020 r. Projekt realizowany jest z udziałem środków unijnych CEF „Łącząc Europę” za 569 mln...

16.10.2019

Przejście podziemne na stacji Małkinia

Stacja Małkinia to jeden z najważniejszych obiektów obsługi podróżnych na modernizowanej linii Sadowne – Czyżew. To tu zlokalizowane jest mi.in. Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS). Tu też zdecydowano się ułatwić mieszkańcom dojście do peronów poprzez budowę przejścia podziemnego. Jak wygląda zaawansowanie prac przy budowie przejścia? Zobaczcie.

04.10.2019

Remontowana Rail Baltica z lotu ptaka

Trwają intensywne prace związane z przebudową drugiego toru linii kolejowej E75 Rail Baltica na odcinku Sadowne – Czyżew. Obecnie najważniejsze prace prowadzone są przy moście kolejowym na Bugu. Ale ekipy remontowe pracują niemal na całej długości modernizowanego odcinka. Zobaczcie, jak to wygląda z lotu ptaka.

01.10.2019

Coraz bliżej końca

Modernizacja linii E75 Rail Baltica na odcinku Sadowne - Czyżew jest już daleko za półmetkiem. W przyszłym roku planowane jest zakończenie głównej fazy projektu. Jak prezentuje się harmonogram prac dla tego przedsięwzięcia prezentuje poniższa infografika.

19.09.2019

Nasuwamy przęsła nowej nitki mostu na Bugu

Pierwsze przęsła nowej nitki mostu nad Bugiem zostały już zainstalowane na podporach. Dwa z nich montujemy bezpośrednio na wybudowanych filarach, a trzy spawane są na brzegu, a następnie nasuwane na filary. Proces nasuwania to jeden z najważniejszych i najbardziej wymagających etapów przebudowy mostu. Jak to wygląda w praktyce prezentuje poniższa infografika.

03.07.2019

Wkrótce modernizacja kolejnego odcinka Rail Baltiki

Znamy już zakres prac modernizacyjnych kolejnego odcinka linii kolejowej Rail Baltica pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem. Przebudujemy tutaj 6 stacji, 11 przystanków i wybudujemy od nowa przystanek kolejowy Białystok Zielone Wzgórza. Oprócz tego wyremontowane zostaną duże obiekty inżynieryjne i powstanie nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym w Białymstoku. Poniżej szczegółowy...

02.07.2019

Budujemy drugi tor

W marcu tego roku oddaliśmy do użytku pierwszy z remontowanych torów na odcinku Sadowne – Czyżew. Obecnie prace prowadzone są na drugim torze. Robotników czeka tu wiele wyzwań, a jednym z najważniejszych jest budowa drugiej nitki mostu na Bugu. Ale to nie wszystko. Sprawdź, co jeszcze robimy na modernizowanej linii.

18.06.2019

Powstaje druga nitka mostu na Bugu

Zdemontowaliśmy już stary most kolejowy na Bugu. W jego miejscu powstaje nowa przeprawa. Jesteśmy w trakcie wyjątkowo skomplikowanej operacji budowania podpór i filarów. Prace związane z wykonywaniem podpór znajdujących się w nurcie rzeki, są szczególnie trudne do wykonania m.in. ze względu na warunki gruntowe. Poniższa infografika prezentuje zakres prac wykonywanych przy budowie nowego mostu.

17.05.2019

Rail Baltica – obejrzyj nasz nowy film, zobacz postępy prac

Zaczęło się nieco ponad sześć lat temu. To wtedy, w 2013 roku, rozpoczęliśmy modernizację Rail Baltiki. Jednym z pierwszych zadań była przebudowa odcinka z Warszawy do Sadownego. W następnej kolejności zaplanowaliśmy remont odcinka Sadowne – Czyżew wraz z najdłuższym w tym rejonie mostem kolejowym na Bugu. Właśnie ten jednotorowy obiekt stanowił tzw. „wąskie gardło” na całej linii. Dziś, to co...

17.05.2019

Obejrzyj nasz reportaż i zobacz jak podróżni oceniają modernizację Rail Baltiki

W marcu tego roku oddaliśmy do użytku pierwszy tor na modernizowanym obecnie odcinku linii Rail Baltica pomiędzy Sadownem a Czyżewem. Pasażerowie mogą już nie tylko podrożować po nowym torze, ale także korzystać z przyległej do niego infrastruktury kolejowej. Wygodne perony, nowoczesny system informacji pasażerskiej, mała architektura – to tylko niewielki wycinek zrealizowanych przez nas prac....

10.05.2019

Rail Baltiką do Tallina pod koniec 2025 roku

Pod koniec 2025 roku pasażerowie będą mogli korzystać z gotowej linii kolejowej Rail Baltica. Tak wynika z przyjętego przez Komisję Europejską harmonogramu realizacji projektu, w którym oprócz Polski uczestniczą także Litwa, Łotwa i Estonia. U naszych północnych partnerów trwają obecnie prace przygotowawcze, a właściwa przebudowa rozpocznie się w przyszłym roku. Tymczasem w Polsce Rail Baltica...

03.04.2019

Rail Baltica: kolejny etap modernizacji – Czyżew - Białystok

Coraz bliżej lepszych podróży między Warszawą i Białymstokiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację odcinka Czyżew – Białystok. Dzięki inwestycji podróże koleją będą szybsze, a stacje i przystanki lepiej dostępne dla podróżnych. Infrastruktura zostanie dostosowana do prędkości 200 km/h. Wzrośnie bezpieczeństwo m.in. dzięki budowie 19 wiaduktów i 10 przejść...

23.03.2019

Na Rail Baltica podróże z nowych peronów

Podróżni na trasie Sadowne – Czyżew, na linii z Warszawy do Białegostoku, korzystają z nowych peronów. Codzienne wyjazdy i powroty m.in. do pracy i szkoły są teraz wygodniejsze. Nowe obiekty, to jeden z efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Rail Baltica. Projekt na odcinku Sadowne – Czyżew współfinansowany ze środków unijnych CEF „łącząc Europę” o wartości 569 mln zł.

22.03.2019

Prace na linii E75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk

Linia kolejowa E75 jest elementem składowym priorytetowego przedsięwzięcia w korytarzu Morze Północne – Morze Bałtyckie, funkcjonującego pod nazwą „Rail Baltica”, zakładającego utworzenie jednolitego korytarza kolejowego łączącego Helsinki przez Tallin, Rygę i Kowno z Warszawą. Jest to priorytetowy projekt UE, ma duże znaczenie polityczne i strategiczne, ponieważ będzie stanowić jedyne połączenie...

18.03.2019

ETCS na Rail Baltica

Prowadzimy obecnie postępowanie przetargowe, które ma wyłonić wykonawcę systemu ETCS/ERTMS na odcinku linii Rail Baltica pomiędzy Warszawą a Białymstokiem. Jak działa taki system tłumaczyliśmy kilka miesięcy temu (zobacz: http://www.rail-baltica.pl/aktualnosci/etcs-co-to-takiego-2268/) A dlaczego warto inwestować w nowoczesny i spójny system sterowania ruchem kolejowym? Sprawdźcie.