Pasażerowie korzystają już z dwóch przejść dla pieszych w miejscowościach: Zielonka i Wołomin, które łączą obie strony miast.
Przejście pod torami w Wołominie posiada wejścia od ul. Kolejowej oraz od skrzyżowania ul. Wąskiej i ul. Sikorskiego. Jest to nowe przejście, z dwoma zejściami i dwiema windami dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Przejście pod torami w Zielonce łączy ul. Słowackiego z Parkiem Dębinki, posiada dwa wyjścia na perony, które zostaną otwarte po dokończeniu prac wykończeniowych na peronach.
Od lutego 2017 roku na stacji Tłuszcz, pasażerowie korzystają też z nowego przejścia dla pieszych pod torami, znajdującego się na stacji, które przebiega pod całą stacją i posiada wyjścia na perony wraz windami.
W ramach prowadzonej modernizacji mieszkańcy aglomeracji warszawskiej zyskali zupełnie nowy przystanek Mokry Ług w Rembertowie. Korzystają z niego pasażerowie pociągów kursujących między Wołominem i Zielonką, a Rembertowem i dalej w kierunku Warszawy Wschodniej. Przystanek ma estetyczne i funkcjonale wiaty, oświetlenie, ławki, tablice informacyjne oraz jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Od 13 grudnia 2016 roku w związku z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2016/17, przywrócono pełny ruch pociągów na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka) i Zielonka - Tłuszcz - Sadowne (czyli na odcinku ok. 80,0 km).
Prace na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka są realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”. Po zakończeniu modernizacji najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie rozpędzą się na trasie do 160 km/h, natomiast towarowe pojadą z prędkością do 120 km/h. Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok
– granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”
Faza II współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.