Modernizacja linii kolejowej to nie tylko wymiana szyn, podkładów czy sieci trakcyjnej. Zwykle to także konieczność przebudowy, a czasami również rozbiórki i ponownej budowy wielu obiektów inżynieryjnych. Jednymi z najważniejszym są mosty kolejowe. Na modernizowanym obecnie, polskim odcinku międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica niemal wszystkie obiekty mostowe są lub będą budowane od nowa w...
Modernizacja linii kolejowej to inwestycja niosąca ze sobą wiele korzyści. Pasażerowie mogą korzystać ze zmodernizowanej infrastruktury, wyremontowanych stacji i przystanków kolejowych. Pociągi po nowych torach poruszają się szybciej i bezpieczniej. Mieszkańcy miejscowości zlokalizowanych w pobliżu modernizowanej linii korzystają z odnowionych przejazdów kolejowo-drogowych czy przejść dla...
Stacja kolejowa Małkinia to jeden z ważniejszych punktów na mapie przebudowy polskiego odcinka międzynarodowego korytarza transportowego Rail Baltica. To właśnie w Małkini budowane jest Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS), które zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów od Sadownego aż po Czyżew. Budynek LCS jest już prawie gotowy. W zaawansowanej fazie są również prace związane z...
Modernizacja polskiego odcinka linii kolejowej Rail Baltica pomiędzy Warszawą i Białymstokiem oznacza korzyści nie tylko dla ruchu kolejowego, ale także drogowego. Po zakończeniu prac na przebudowanym odcinku przybędzie pociągów. Tym samym pasażerowie, którzy dotychczas podróżowali na tej trasie samochodem czy autobusem, będą mogli skorzystać z wygodnego i szybkiego transportu kolejowego. Dzięki...
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach dróg i torów. Tłuszcz i Jasienica Mazowiecka to kolejne miejscowości, położone przy linii kolejowej Rail Baltica, w których będą bezkolizyjne obiekty. Wzrośnie bezpieczeństwo w ruchu pociągów i będzie sprawniejsza komunikacja w regionie.
Trwa modernizacja linii kolejowej Rail Baltica na odcinkach Sadowne Węgrowskie – Czyżew i Czyżew – Białystok. Wymieniamy między innymi tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ale poprawiamy także komfort podróży pasażerom. W ramach inwestycji wyremontujemy 14 przystanków i stacji kolejowych. Wśród nich będą duże obiekty, takie jak stacje w Sadownym i Małkini, ale nie tylko....
Stacja Czyżew położona jest na trasie linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem. To właśnie tu rozpocznie się modernizacja kolejnej części polskiego odcinka Rail Baltiki.
W Małkini dobiega końca budowa pierwszego 300-metrowego mostu nad rzeką Bug. Most ma pięć przęseł o szerokości 60 i wysokości 12 metrów.
O tym jak ważne dla lokalnego przemysłu i transportu jest szybkie połączenie kolejowe między Warszawą a Białymstokiem, nikogo nie trzeba przekonywać. Łącząca te dwa miasta, linia kolejowa Rail Baltica ma jednak kluczowe znaczenie dla jeszcze jednej branży – turystyki.
Modernizacja linii kolejowej to przede wszystkim wymiana lub remont wielu elementów infrastruktury kolejowej, np. szyn i rozjazdów. Od ich stanu zależy prędkość i komfort podróży oraz bezpieczeństwo na torach. Podczas wymiany nawierzchni torowej, między torami wysypywany jest także nowy tłuczeń, którego ilość może sięgać setek tysięcy ton.
Modernizacja linii kolejowej Rail Baltica na odcinkach Sadowne Węgrowskie – Czyżew i Czyżew - Białystok obejmuje wymianę torów, sieci trakcyjnej i budowę obiektów inżynieryjnych. Dzięki temu pociągi osobowe będą mogą poruszać się szybciej i ciszej, a składy towarowe będą mogły przewozić cięższe towary.
W ramach modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej E75 Rail Baltica – od stacji Sadowne Węgrowskie do Czyżewa i od Czyżewa do Białegostoku wymieniane są nie tylko tory, sieć trakcyjna i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, ale także modernizowane są przejazdy kolejowo-drogowe.
Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Łochowie za ponad 35 mln zł zwiększą poziom bezpieczeństwa i poprawią komunikacje w mieście. Rozpoczęła się budowa podziemnego przejścia pieszo-rowerowego. Projektowane są dwa nowe wiadukty drogowe. Prace realizowane są w ramach modernizacji linii Rail Baltica, Warszawa – Białystok.
Pod koniec września pasażerowie podróżujący linią kolejową na trasie Warszawa – Białystok będą mogli odczuć rezultaty modernizacji odcinka pomiędzy stacją Sadowne Węgrowskie a stacją Czyżew. Zakończy się tam renowacja toru numer 1 oraz znajdujących się przy nim peronów i pozostałej infrastruktury kolejowej. Do użytku oddana zostanie także pierwsza nitka remontowanego mostu nad Bugiem.
Postępuje budowa mostów na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince. Pasażerowie stopniowo korzystają z nowych peronów. Wykorzystywane są już nowe tory. Za ponad 500 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują odcinek Sadowne - Czyżew na trasie Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Krótsze i wygodniejsze podróże zachęcą do podróżowania pociągami m.in. z Mazowsza i Podlasia.