PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły pierwszy przetarg po przyjęciu KPK. We wrześniu zarządca infrastruktury, realizując Wielką Ofensywę Inwestycji Kolejowych, zamierza uruchomić postępowania łącznie za 5 miliardów zł. Przetarg na trzy linie objazdowe trasy Warszawa – Białystok otwiera też nową formułę prowadzenia inwestycji. Rozpoczęcie prac poprzedzone jest przygotowaniem alternatywnych tras...
Od 2 do 16 września zamknięty dla samochodów będzie przejazd kolejowy w miejscowości Topór. Zamknięcie zostało skoordynowane przez PLK z pracami prowadzonymi na odcinku od Toporu do Zieleńca przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Wszystko po to, żeby maksymalnie zmniejszyć i skrócić czas utrudnień dla podróżnych.
Na przejeździe zostanie ułożona nowa nawierzchnia oraz...
W ostatnich dniach wykonawca, firma Torpol, otrzymał pozwolenia na budowę stacji Zielonka i Wołomin. Oba dokumenty mają tzw. rygor natychmiastowej wykonalności. W praktyce oznacza to, że wykonawca może natychmiast przystąpić do prac. Tak też się stało. W Zielonce budowany jest tymczasowy peron, trwa palowanie pod słupy sieci trakcyjnej oraz usuwane są kolizje. W Wołominie od wczoraj rozpoczęły się...
Widać już jak będzie prezentował się nowy most nad rzeką Liwiec, w okolicy miejscowości Urle. Stalowa konstrukcja mostu została zamontowana na przyczółkach. Łącznie do budowy mostu zostanie zużytych 600 ton stali i 1500 m3 betonu.
Dla porównania w galerii poniżej zamieszczamy też zdjęcie starego mostu.
Komisja Europejska pozytywnie oceniła wszystkie wnioski złożone w konkursie CEF, w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2014 – 2020. Oznacza to, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otrzymają ponad 7,5 mld zł dotacji na realizację 7 projektów kolejowych, w tym dla dalszego etapu modernizacji linii Rail Baltica.
Most nad rzeką Liwiec jest jednym z 9 modernizowanych w ramach realizowanego projektu. Łącznie na 66 km linii zmodernizujemy bądź wybudujemy 54 obiekty takie jak mosty, przepusty, podziemne przejścia dla pieszych czy wiadukty.
Od 3 czerwca kierowcy mogą znowu korzystać z przejazdu kolejowego na ulicy Czwartaków w warszawskim Rembertowie. Najwięcej czasu poświęcono przebudowie przepustu wodnego – kanału Magenta. Pełni on jednocześnie funkcję przejścia dla małych zwierząt. Nadal trwają prace przy budowie infrastruktury pasażerskiej. Powstaje tu nowy przystanek kolejowy Mokry Ług, który znacząco poprawi komunikację z...
30 maja na pierwszy zmodernizowany tor na odcinku z Tłuszcza do Wołomina wjadą pociągi. Przez kilkanaście dni ruch będzie prowadzony po obu torach, następnie wykonawca rozpocznie dalsze prace na tym odcinku. Pasażerowie będą już mogli korzystać z nowych peronów, a ruch pociągów po nowym torze będzie sprawniejszy.
Z wymiernych efektów modernizacji będą już niedługo mogli korzystać mieszkańcy...
Windy, pochylnie, ścieżki prowadzące dla niewidomych i oznakowanie ostrzegawcze – to tylko niektóre z ułatwień wspomagających niepełnosprawnych w poruszaniu się na stacjach i przystankach zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wdrożenie podobnych rozwiązań jest jednym z priorytetów przyświecających modernizacji linii kolejowej Rail Baltica.
Ponad 9 km torów, 11 km sieci trakcyjnej oraz 15 000 m3 tłucznia - to tylko niektóre dane dotyczące prac rozbiórkowych na stacji kolejowej w Łochowie. Nie ma już kładki dla pieszych oraz peronów. Do listopada ma tu powstać nowa stacja z nowoczesną nastawnią.
W ubiegłym tygodniu, codziennie, na antenie Radia Plus emitowane były audycje przedstawiające aktualności z modernizowanej linii. Była mowa o budowie przystanku Mokry Ług, etapie prac na stacjach Tłuszcz i Łochów, czy w końcu rozwiązaniach ułatwiających dostęp do kolei dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Zapraszamy do odsłuchania audycji do działu Materiały promocyjne.
Nowe, komfortowe perony, podziemne przejście dla pieszych o długości ponad 100 metrów oraz w pełni skomputeryzowane Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym – tak będzie wyglądała stacja w Tłuszczu. W ramach modernizacji linii Rail Baltica, gruntowną przebudowę przechodzi również 11 innych przystanków na linii. Do tej pory zmodernizowaliśmy już 20 peronów. Koszt prac przekracza 2 mld zł.
2 perony o szerokości 6 m i długości 200 m każdy, wiaty, dynamiczny system informacji pasażerskiej, podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Tak będzie wyglądał nowobudowany przystanek kolejowy Mokry Ług w Warszawie Rembertowie. Dodatkowo w tym miejscu zmodernizujemy przejazd kolejowy, który wyposażony zostanie w automatyczne rogatki.
Na wszystkich 5 odcinkach linii Rail Baltica, na które pozyskano pozwolenia na budowę, trwają prace. Na stacji Tłuszcz np. demontowane są tory i rozbierane perony. W ich miejscu powstaną trzy perony wyspowe, dwa z nich o długości 400 m, jeden – 200 m. Spektakularnie wyglądają prace związane z budową podziemnego przejścia dla pieszych. Zapraszamy do galerii, gdzie dodaliśmy kilka zdjęć ze stacji...
Roboty na odcinku Warszawa Rembertów – Tłuszcz (Sadowne), nabierają tempa. Trwa układanie torów, instalowana jest nowa sieć trakcyjna. Pasażerowie już obserwują montaż oświetlenia, nagłośnienia, elektronicznych tablic informacyjnych, ławek i wiat na 11 z 38 peronów przeznaczonych do remontu.