18.06.2019

Powstaje druga nitka mostu na Bugu

Zdemontowaliśmy już stary most kolejowy na Bugu. W jego miejscu powstaje nowa przeprawa. Jesteśmy w trakcie wyjątkowo skomplikowanej operacji budowania podpór i filarów. Prace związane z wykonywaniem podpór znajdujących się w nurcie rzeki, są szczególnie trudne do wykonania m.in. ze względu na warunki gruntowe. Poniższa infografika prezentuje zakres prac wykonywanych przy budowie nowego mostu.

17.05.2019

Rail Baltica – obejrzyj nasz nowy film, zobacz postępy prac

Zaczęło się nieco ponad sześć lat temu. To wtedy, w 2013 roku, rozpoczęliśmy modernizację Rail Baltiki. Jednym z pierwszych zadań była przebudowa odcinka z Warszawy do Sadownego. W następnej kolejności zaplanowaliśmy remont odcinka Sadowne – Czyżew wraz z najdłuższym w tym rejonie mostem kolejowym na Bugu. Właśnie ten jednotorowy obiekt stanowił tzw. „wąskie gardło” na całej linii. Dziś, to co...

17.05.2019

Obejrzyj nasz reportaż i zobacz jak podróżni oceniają modernizację Rail Baltiki

W marcu tego roku oddaliśmy do użytku pierwszy tor na modernizowanym obecnie odcinku linii Rail Baltica pomiędzy Sadownem a Czyżewem. Pasażerowie mogą już nie tylko podrożować po nowym torze, ale także korzystać z przyległej do niego infrastruktury kolejowej. Wygodne perony, nowoczesny system informacji pasażerskiej, mała architektura – to tylko niewielki wycinek zrealizowanych przez nas prac....

10.05.2019

Rail Baltiką do Tallina pod koniec 2025 roku

Pod koniec 2025 roku pasażerowie będą mogli korzystać z gotowej linii kolejowej Rail Baltica. Tak wynika z przyjętego przez Komisję Europejską harmonogramu realizacji projektu, w którym oprócz Polski uczestniczą także Litwa, Łotwa i Estonia. U naszych północnych partnerów trwają obecnie prace przygotowawcze, a właściwa przebudowa rozpocznie się w przyszłym roku. Tymczasem w Polsce Rail Baltica...

03.04.2019

Rail Baltica: kolejny etap modernizacji – Czyżew - Białystok

Coraz bliżej lepszych podróży między Warszawą i Białymstokiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację odcinka Czyżew – Białystok. Dzięki inwestycji podróże koleją będą szybsze, a stacje i przystanki lepiej dostępne dla podróżnych. Infrastruktura zostanie dostosowana do prędkości 200 km/h. Wzrośnie bezpieczeństwo m.in. dzięki budowie 19 wiaduktów i 10 przejść...

23.03.2019

Na Rail Baltica podróże z nowych peronów

Podróżni na trasie Sadowne – Czyżew, na linii z Warszawy do Białegostoku, korzystają z nowych peronów. Codzienne wyjazdy i powroty m.in. do pracy i szkoły są teraz wygodniejsze. Nowe obiekty, to jeden z efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Rail Baltica. Projekt na odcinku Sadowne – Czyżew współfinansowany ze środków unijnych CEF „łącząc Europę” o wartości 569 mln zł.

22.03.2019

Prace na linii E75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk

Linia kolejowa E75 jest elementem składowym priorytetowego przedsięwzięcia w korytarzu Morze Północne – Morze Bałtyckie, funkcjonującego pod nazwą „Rail Baltica”, zakładającego utworzenie jednolitego korytarza kolejowego łączącego Helsinki przez Tallin, Rygę i Kowno z Warszawą. Jest to priorytetowy projekt UE, ma duże znaczenie polityczne i strategiczne, ponieważ będzie stanowić jedyne połączenie...

18.03.2019

ETCS na Rail Baltica

Prowadzimy obecnie postępowanie przetargowe, które ma wyłonić wykonawcę systemu ETCS/ERTMS na odcinku linii Rail Baltica pomiędzy Warszawą a Białymstokiem. Jak działa taki system tłumaczyliśmy kilka miesięcy temu (zobacz: http://www.rail-baltica.pl/aktualnosci/etcs-co-to-takiego-2268/) A dlaczego warto inwestować w nowoczesny i spójny system sterowania ruchem kolejowym? Sprawdźcie.

07.03.2019

Rail Baltica: z nowych peronów, nowym torem do Warszawy i Białegostoku

Od 10 marca podróżni skorzystają z nowych peronów, a pociągi pojadą nowym torem i po 300-metrowym moście na Bugu między Sadownem a Czyżewem (linia Warszawa – Białystok). Bezpieczeństwo zwiększą nowe urządzenia sterowania. To pierwsze efekty modernizacji na 35 km Rail Baltica w ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 569 mln zł. Inwestycja współfinansowana jest z instrumentu CEF...

11.02.2019

Budujemy szybką linię kolejową łączącą Warszawę i Białystok

Pewnie słyszeliście, że w Polsce powstają kilometry nowych autostrad. A czy słyszeliście, że trwa właśnie przebudowa linii kolejowej Rail Baltica na odcinku pomiędzy Warszawą i Białymstokiem? 

08.01.2019

LCS od środka

W Małkini budujemy nowe Lokalne Centrum Sterowania. Prace przy wznoszeniu budynku centrum są już na ukończeniu. W tym roku zostanie ono wyposażone w zaawansowane systemy komputerowe wspierające pracę dyżurnych ruchu. A my już teraz tłumaczymy, jak wygląda stanowisko pracy dyżurnego ruchu.

02.01.2019

Zaawansowane prace na przystanku Prostyń

Trwają intensywne prace modernizacyjne przystanku Prostyń. To mały przystanek o dużym znaczeniu. W marcu oddamy do użytku jeden z peronów, a niedługo potem rozpocznie się także remont drugiego.

21.12.2018

Szyny ze światłowodem

Modernizacja linii kolejowej oznacza setki kilometrów kładzionych torów oraz… światłowodów. Ich montaż jest równie ważny jak montaż szyn czy sieci trakcyjnej. W jakim celu instalowane są światłowody, tłumaczy poniższa infografika.

13.11.2018

Stacja Sadowne na finiszu

Pasażerowie korzystający ze stacji kolejowej Sadowne mogą już zobaczyć efekty trwającej przebudowy polskiego odcinka linii Rail Baltica. Infrastruktura stacji jest niemal gotowa. Nowe, wygodne perony, wiaty i ławki oraz nowy system nagłośnienia – to wyposażenie stacji, które będzie służyło pasażerom. Jak prezentuje się stacja Sadowne po przeprowadzonej modernizacji można obejrzeć na poniższej...

06.11.2018

Mosty kolejowe na Rail Baltice

Modernizacja linii kolejowej to nie tylko wymiana szyn, podkładów czy sieci trakcyjnej. Zwykle to także konieczność przebudowy, a czasami również rozbiórki i ponownej budowy wielu obiektów inżynieryjnych. Jednymi z najważniejszym są mosty kolejowe. Na modernizowanym obecnie, polskim odcinku międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica niemal wszystkie obiekty mostowe są lub będą budowane od nowa w...