13.07.2017

Rail Baltica – modernizacja, która nie zwalnia tempa

Co łączy Berlin, Warszawę, Rygę i Helsinki? To proste: Rail Baltica. To jedna z najważniejszych kolejowych linii w Europie Środkowo-Wschodniej. Przecina terytorium sześciu państw, a jako jej fragment planowany jest - uwaga - najdłuższy podwodny tunel na świecie, który zostanie poprowadzony między Tallinem a Helsinkami. Polski odcinek linii Rail Baltica to ponad 341 kilometrów. Przez ostatnie lata działo się tutaj bardzo wiele, a będzie… jeszcze więcej.

Kolej na Sadowne - Czyżew

Od marca 2013 roku intensywnie modernizujemy odcinek z Warszawy Rembertowa poprzez stacje Zielonka, Wołomin, Tłuszcz, Łochów do Sadownego. Przebudowaliśmy między innymi piętnaście przystanków, cztery stacje kolejowe. Wymieniliśmy nawierzchnię na ponad 150 kilometrach torów (66 kilometrach linii kolejowej). Teraz ruszamy dalej na wschód, w kierunku Białegostoku. Na plac budowy właśnie wchodzi wykonawca odcinka Sadowne - Małkinia - Czyżew. To fragment o długości ponad 35 kilometrów, na którym oprócz gruntownej modernizacji torowiska wykonamy szereg obiektów inżynieryjnych, w tym dwutorowy most na Bugu o długości prawie 300 metrów. Pojawią się bezpieczne przejazdy i przejścia podziemne. Wprowadzimy też nowoczesny system zarządzania ruchem kolejowym ETCS poziom 2.


Wschód możliwości

Ale to nie wszystko. Zamierzamy gruntownie zmodernizować Rail Baltikę na całym odcinku Warszawa – Białystok. Fragment położony na terenie Polski Wschodniej ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju tego obszaru. Szybkie pociągi - zarówno pasażerskie (zwiększymy ich prędkość do 160 km/h), jak i towarowe - pozwolą na dalszy, dynamiczny rozwój aglomeracji białostockiej i całego regionu. Nowoczesna i bezpieczna linia kolejowa da możliwości rozwoju gospodarczego, turystycznego i społecznego. Szczególną wagę podczas modernizacji przykładamy do ekologii. Wiemy, że na tym obszarze jest ona wyjątkowo ważna. Aktualnie prowadzone są prace projektowe na odcinku Czyżew – Białystok.

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treści publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w tej publikacji.

 

Galeria

udostępnij drukuj