10.09.2018

Remont dużej wagi

Modernizacja linii kolejowej to przede wszystkim wymiana lub remont wielu elementów infrastruktury kolejowej, np. szyn i rozjazdów. Od ich stanu zależy prędkość i komfort podróży oraz bezpieczeństwo na torach. Podczas wymiany nawierzchni torowej, między torami wysypywany jest także nowy tłuczeń, którego ilość może sięgać setek tysięcy ton.

Na modernizowanej linii kolejowej Rail Balitca od stacji Czyżew do Stacji Białystok wykonawca wymieni około 400 km szyn. Nowe szyny będą łączone metodą bezstykową dzięki temu pociągi będą mogły poruszać się szybciej i ciszej.

Innym ważnym elementem infrastruktury kolejowej są rozjazdy kolejowe, które umożliwiają zmianę toru przez jadący pociąg bez konieczności przerwania jazdy. Wymiana tych elementów na nowe pozwala zwiększyć prędkość pociągów przy pełnym zachowaniu wymaganych zasad bezpieczeństwa. Na odcinku Rail Baltica wymienionych zostanie 219 rozjazdów.

Najbardziej zużywanym materiałem tradycyjnie jest jednak tłuczeń, który odpowiada za przenoszenie nacisków z szyn i podkładów na podtorze. Przy modernizacji odcinka Czyżew – Białystok wykonawca wykorzysta niemal 600 tysięcy ton tego kruszywa.

Galeria

udostępnij drukuj