24.10.2017

Remont linii kolejowej? Zobacz, jak to robimy

Remont linii kolejowej jest dla większości z nas równoznaczny z wymianą torów. Choć takie skojarzenie jest oczywiste, to w rzeczywistości jest to zdecydowanie bardziej skomplikowany proces, w którym montaż szyn odgrywa istotną, ale nie jedyną rolę. 

Prowadzona modernizacja linii Rail Baltica na odcinku Sadowne – Czyżew oraz Czyżew – Białystok oznacza konieczność całościowej lub częściowej przebudowy torowiska na długości ponad 100 kilometrów.  

Średnia wytrzymałość linii kolejowej to około 30 lat. W tym czasie jeżdżą po niej tysiące składów towarowych, o średniej wadze 3000 ton każdy. W sumie ich nacisk na tory wyniesie nawet do 500 mln ton. W czasie eksploatacji linia kolejowa znosi więc niebagatelne obciążenie. Zatem aby pociągi jeździły po torach szybko, cicho i przede wszystkim bezpiecznie, konieczne jest odpowiednie przygotowanie wszystkich warstw torowiska.

Przyjrzyjmy się więc, jak wygląda podtorze, czyli najgłębsza warstwa torowiska. 

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Projekt „Prace na linii kolejowej E75 na odcinku Czyżew – Białystok” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treści publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Galeria

udostępnij drukuj