Nad ulicą poprowadzoną w tunelu znajdują się trzy wiadukty, dwa drogowe i jeden kolejowy. Po ulicach poruszają się samochody i piesi. Na torach widać przejeżdżające pociągi towarowe.
06.10.2021

Wiadukty w Kobyłce zwiększą bezpieczeństwo na Rail Blatica

Bezpieczny przejazd pod linią kolejową Warszawa – Białystok zapewni budowa wiaduktu kolejowego i dwóch wiaduktów drogowych nad ul. Orszagha w Kobyłce. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na budowę bezkolizyjnych skrzyżowań. Inwestycja współfinansowana jest ze środków unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Inwestycja PLK zwiększy poziom bezpieczeństwa na torach i usprawni komunikację w Kobyłce. Nad ul. Orszagha powstaną trzy sąsiadujące ze sobą wiadukty – dwa drogowe i jeden kolejowy. Ul. Orszagha zostanie przedłużona i poprowadzona pod ul. Graniczną, linią kolejową Warszawa – Białystok i ul. Warszawską, aż do ul. Nadarzyńskiej (DW 634). Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi obecny przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II. Mieszkańcy zyskają sprawniejszą komunikację między dzielnicami.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań na ul. Orszagha to kolejna inwestycja PLK w Kobyłce. Jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą wiaduktu drogowego nad linią kolejową niedaleko przystanku Kobyłka Ossów (w ciągu ul. Poniatowskiego i Napoleona). Przebudowane zostaną przyległe odcinki ulic, m.in. ul. Jasińskiego. Przewidziano dwa ronda z infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów.

Większy poziom bezpieczeństwa na kolejowej trasie Rail Baltica

Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa mazowieckiego PLK zaplanowały budowę 12 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Od jesieni 2019 roku można już korzystać z przejść podziemnych w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie. W maju 2021 r. oddano do użytku wiadukt nad torami w Toporze. Na ukończeniu są prace na budowie wiaduktu drogowego w Małkini, zaawansowane są też budowy dwóch wiaduktów drogowych w Łochowie. Prace będą jeszcze prowadzone w: Zielonce – tunel drogowy, Tłuszczu – wiadukt drogowy, Mokrej Wsi – wiadukt drogowy, Toporze – przejście pod torami. Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów - Sadowne”, współfinansowanego z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość inwestycji to 248 mln zł netto.

12 bezkolizyjnych skrzyżowań na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica, to jeden z projektów realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii ważnej dla europejskiej i krajowej sieci kolejowej. Korzystamy już z efektów prac na trasie Warszawa - Czyżew. W ubiegłym roku rozpoczęły się prace na odcinku Czyżew – Białystok, a w sierpniu tego roku rozpoczęła się modernizacja stacji Ełk. Przygotowywane są realizacje na kolejnych odcinkach od stolicy Podlasia do granicy państwa. Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.

Kontakt dla mediów:

Tomasz Łotowski
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 798 876 051

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Galeria

udostępnij drukuj