29.07.2016

Wygodniej koleją w aglomeracji warszawskiej – nowy przystanek i pociągi na trasie Rembertów-Zielonka

Od poniedziałku 1 sierpnia pasażerowie pociągów z Wołomina do Warszawy Wschodniej pojadą zmodernizowaną trasą Warszawa Rembertów – Zielonka. Nowe tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewniają szybki przejazd. Nowy przystanek Mokry Ług i wyremontowany przystanek Zielonka Bankowa to lepszy dostęp do kolei.

Przebudowa łącznicy pomiędzy Warszawą Rembertowem a Zielonką była realizowana w ramach modernizacji linii E75 Rail Baltica. 

Wygodny przejazd z przystanków Zielonka Bankowa i Mokry Ług

Modernizacja odcinka objęła gruntowną przebudowę przystanku Zielonka Bankowa. Wybudowany przystanek Mokry Ług to kolejne miejsce, z którego szybciej i wygodniej można podróżować koleją. Oba obiekty zostały w pełni wyposażone – maja nowe wiaty, oświetlenie, ławki, tablice informacyjne oraz są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przystanki zapewnią większy komfort podróży dla pasażerów korzystających z połączeń aglomeracyjnych.

Sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże – po nowych torach 120 km/h

W ramach kontraktu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymieniły na całym odcinku tory, sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. To zapewnia płynny przejazd pomiędzy Warszawą Rembertowem a Zielonką. Od poniedziałku na trasę wyjedzie łącznie 12 pociągów. 

Wyższy poziom bezpieczeństwa nie tylko w ruchu kolejowym ale także samochodowym w Rembertowie oraz Zielonce zapewnia nowy wiadukt kolejowy oraz z dwa modernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. Skrzyżowania zostały wyposażone w nowe urządzenia sygnalizacyjne oraz rogatki. 

Koleją wygodnie z Wołomina do Zielonki

Od 1 lipca pociągi aglomeracyjne na trasie od Zielonki do Wołomina jeżdżą po nowych torach. Docelowo będzie to trasa tylko dla ruchu aglomeracyjnego. Obecnie trwa modernizacja torów dalekobieżnych. 

Przystanek Wołomin Słoneczna Kobyłka, Kobyłka Ossów oraz stacja Wołomin i Zielonka również przechodzą kompleksową modernizację. Równolegle prowadzone są prace przy budowie skrzyżowań bezkolizyjnych w Wołominie i Zielonce. Ich efektem będzie zapewnienie wyższego poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz zwiększenie płynności ruchu samochodowego.

Szybciej i wygodniej do Białegostoku i na wschód Polski

Inwestycja na linii E75 Rail Baltica to kompleksowa przebudowa linii kolejowej pomiędzy Warszawą Rembertowem a Sadownem. Po zakończeniu prac najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h. Całość zasadniczych prac zostanie zakończona do końca roku.

Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych. 

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok
– granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”
Faza II współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.

 

Galeria

udostępnij drukuj