Podczas modernizacji linii kolejowej Rail Baltica na odcinku Sadowne – Czyżew skupiliśmy uwagę nie tylko na dużych stacjach czy obiektach inżynieryjnych, ale także na mniejszych przystankach kolejowych. Zdajemy sobie sprawę, że to obiekty ważne zwłaszcza z punktu widzenia lokalnych społeczności. Jednym z przykładów jest przystanek kolejowy Zaręby Kościelne, który, po przeprowadzonych pracach...
Po dwóch torach nowymi mostami nad Bugiem, bez czekania na zwolnienie jednotorowego odcinka między Prostyniem a Małkinią, od 30 grudnia kursują pociągi. Z przejazdów zmodernizowaną trasą Sadowne – Czyżew korzystają pasażerowie pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Łatwiejszy jest transport towarów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 569 mln zł realizowana jest w ramach projektu...
Kończą się prace modernizacyjne na stacji Małkinia. Podróżni od pierwszych tygodni nowego roku mogą korzystać z niemal kompletnej infrastruktury stacji. Powstały tu nie tylko nowe perony, ławki czy tablice informacyjne, ale także bezpieczne przejście dla pieszych pod torami (trwa procedura dopuszczenia tego obiektu do użytkowania) oraz nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym. ...
Wygodne perony, nowe ławki, tablice, bezpieczne przejście podziemne dla pieszych – to tylko najważniejsze z efektów przeprowadzonej przez nas modernizacji stacji i przystanków kolejowych na linii kolejowej Rail Baltica pomiędzy Sadownem a Czyżewem. Poniżej infografika prezentująca odnowione obiekty obsługi podróżnych.
Od 30 grudnia pociągi jadą trasą Rail Baltica po 15 km nowym odcinku linii i drugim nowym moście nad Bugiem. Ruch pociągów na odcinku Sadowne - Czyżew jest dwutorowy. Pasażerowie korzystają z nowych peronów w Małkini i na przystanku Prostyń. Przebudowane są perony w Zarębach Kościelnych, Kietlance i Szulborzu Wielkim. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Sadowne – Czyżew...
30 grudnia 2019 r. to wyjątkowa data w kalendarzu prac modernizacyjnych linii kolejowej Rail Baltica. Tego dnia oddaliśmy do użytku drugi tor na modernizowanym odcinku Sadowne - Czyżew.
Jeszcze w marcu cieszyliśmy się z uruchomienia pierwszego toru na całym remontowanym odcinku Sadowne – Czyżew, a już obecnie zbliżamy się do uruchomienia połączenia dwutorowego na odcinku Małkinia – Czyżew. Prace na placu budowy linii Rail Baltia postępują, a jednym w najbardziej widocznych ich elementów są zmiany zachodzące na stacjach i przystankach oraz dużych obiektach inżynieryjnych takich,...
Nasunięto wszystkie przęsła drugiego mostu kolejowego na Bugu, na linii Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. likwiduje tzw. wąskie gardło na jednotorowej dotychczas przeprawie na odcinku Sadowne – Czyżew. Nowym mostem i drugim torem pociągi pojadą w 2020 r. Projekt realizowany jest z udziałem środków unijnych CEF „Łącząc Europę” za 569 mln...
Stacja Małkinia to jeden z najważniejszych obiektów obsługi podróżnych na modernizowanej linii Sadowne – Czyżew. To tu zlokalizowane jest mi.in. Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS). Tu też zdecydowano się ułatwić mieszkańcom dojście do peronów poprzez budowę przejścia podziemnego. Jak wygląda zaawansowanie prac przy budowie przejścia? Zobaczcie.
Trwają intensywne prace związane z przebudową drugiego toru linii kolejowej E75 Rail Baltica na odcinku Sadowne – Czyżew. Obecnie najważniejsze prace prowadzone są przy moście kolejowym na Bugu. Ale ekipy remontowe pracują niemal na całej długości modernizowanego odcinka. Zobaczcie, jak to wygląda z lotu ptaka.
Modernizacja linii E75 Rail Baltica na odcinku Sadowne - Czyżew jest już daleko za półmetkiem. W przyszłym roku planowane jest zakończenie głównej fazy projektu. Jak prezentuje się harmonogram prac dla tego przedsięwzięcia prezentuje poniższa infografika.
Pierwsze przęsła nowej nitki mostu nad Bugiem zostały już zainstalowane na podporach. Dwa z nich montujemy bezpośrednio na wybudowanych filarach, a trzy spawane są na brzegu, a następnie nasuwane na filary. Proces nasuwania to jeden z najważniejszych i najbardziej wymagających etapów przebudowy mostu. Jak to wygląda w praktyce prezentuje poniższa infografika.
Znamy już zakres prac modernizacyjnych kolejnego odcinka linii kolejowej Rail Baltica pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem. Przebudujemy tutaj 6 stacji, 11 przystanków i wybudujemy od nowa przystanek kolejowy Białystok Zielone Wzgórza. Oprócz tego wyremontowane zostaną duże obiekty inżynieryjne i powstanie nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym w Białymstoku. Poniżej szczegółowy...
W marcu tego roku oddaliśmy do użytku pierwszy z remontowanych torów na odcinku Sadowne – Czyżew. Obecnie prace prowadzone są na drugim torze. Robotników czeka tu wiele wyzwań, a jednym z najważniejszych jest budowa drugiej nitki mostu na Bugu. Ale to nie wszystko. Sprawdź, co jeszcze robimy na modernizowanej linii.
Zdemontowaliśmy już stary most kolejowy na Bugu. W jego miejscu powstaje nowa przeprawa. Jesteśmy w trakcie wyjątkowo skomplikowanej operacji budowania podpór i filarów. Prace związane z wykonywaniem podpór znajdujących się w nurcie rzeki, są szczególnie trudne do wykonania m.in. ze względu na warunki gruntowe. Poniższa infografika prezentuje zakres prac wykonywanych przy budowie nowego mostu.